Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zašto zaista ne treba da uđemo u NATO?

Komentari (13) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 10 decembar 2010 17:44
Dario
Nenade svaka čast na lepo objašnjenom tekstu zašto ne smemo da udjemo u NATO(Nemačko-Američku-Terorističku- Organizaciju) ... Nažalost sve što si napisao si u pravu.Pozz
Preporuke:
0
0
2 petak, 10 decembar 2010 17:58
Dragoslav
Gospodine Pivas, zaboravili ste jedan jako vazan detalj, kolika je cena po stanovniku Srbije ulazak u Nato.
Da bismo bili deo alianse moracemo svo svoje naoruzanje da unistimo. Nemojmo se zavaravati da ce nam oni dozvoliti da ga prodamo. Onda cemo morati da kupimo njihovo (americko) naoruzaanje da bismo imali "standardno" naoruzanje.
Milijarde i milijarde dolara ce biti potrebne za sve to. Posto ih nemamo, moracemo da se zaduzimo kod MMF (njihove banke) sa jako visokim interesom, koje ce posle pokolenja morati da otplacuju.
Sta cemo dobiti od tog clanstva osim sanse da moramo svoje mladice da saljemo tamo gde su americki interesi? Nista.
Ako nemo ima iluziju da ce nas NATO odbraniti u slucaju nekog novog svetskog rata, budimo ozbiljni, oni ni sebe ne mogu odbraniti. Uostalom kada nuklearke pocnu festu, okacite odbranu macku o rep.
Preporuke:
0
0
3 petak, 10 decembar 2010 18:21
Mitar
Ne trebaju NATOu Srbi /mali Rusi/.

Pa ako su normalni natovci treba da znaju da će svaki Srbin prvo protiv NATOa okrenuti oružje.

Niti trebamo mi Srbi njima niti ona nama.

To samo hoće nerazumni da sastave, što se sastaviti i udružiti NEMOŽE.
Preporuke:
0
0
4 petak, 10 decembar 2010 22:05
Milorad
Meni uopste nije jasno kako bre niko da se seti da je NATO trenutno u RATU i da je okupirao suverenu drzavu Avganistan u kojoj su pod komandom NATO pakta pocinjeni mnogi ratni zlocini. Kako moze da se ulazi u bilo kakav savez koji se trenutno nalazi u ratu?! O cemu bre vi ljudi pricate kada danas u Srbiji nema leba da se jede i mleka da se pije. Kakakv bre NATO bre hocete da imamo gradjanski rat opet, sta li?
Preporuke:
0
0
5 petak, 10 decembar 2010 22:44
banedral
Postovani narode,
ako ste skoro vozili autoputem BGD-NS , malo pre iskljucenja za Nove Banovce ste verovatno primetili postavljene sipove ili kako se vec zovu betonski stubovi pobodeni u zemlju.Mislim da se vec priprema granicni prelaz jer je otprilike tu negde i administrativna linija uze Srbije i Vojvodine.
Preporuke:
0
0
6 petak, 10 decembar 2010 22:59
Petar Izgnanik
To šta nam želi i sprema NATO nije sporno, kao i to da mi u tu družinu ne treba da ulazimo.

ALI, dosta je zaklanjanja iza NATOa, Vatikana, Amerike, Nemačke ili ne znam čega. MI SAMI moramo da ovu državu upristojimo i najzad stanemo na kraj toj alavoj birokratiji i političarskom reketu koji iz Beograda GUTAJU celu Srbiju. Ne čudi mene da se Crna Gora odvojila, ni pojave autonomaštva u Vojvodini, nego me čudi da njih još uvek njema na "Južnoj pruzi" i u istočnoj Srbiji. Zašto bi Crnogorci dozvolili da im Mira Marković ili Mlađan Dinkić privatizuju hotele po moru? Da ih bar kradu lokalni tamo će ostati bar neke pare, i tako se i u Vojvodini sve više razmišlja.

Tog nezadovoljstva koje otvara prostora NATOu se treba više čuvati od samog NATOa. Plašim se da javnost naseda na priče vajnih "čuvara" države kojima je mnogo više do nadležnosti koje im omogućuju da isisavaju novac sa cele teritorije nego do toga da se država očuva. Državu ćemo moći da sačuvamo samo istinskom decentralizacijom i rasturanjem reketa koji se bazira na vlasti i političkoj moći. Ako nismo u stanju da transformišemo vlast od apsolutnog vladara koji nas drži u ropstvu (kome god je nekada trebala neka potvrda ili ne daj Bože zaštita trgovinskog suda) u nešto što je naš SERVIS, onda ova "država" možda i ne zaslužuje da preživi.
Preporuke:
0
0
7 subota, 11 decembar 2010 02:42
Danilo
G-dine Pivas,ja ne mislim da su argumenti,onih koji su protiv ulaska u NATO,slabi i da su to neke emotivne"mantre",ako uzimaju u obzir samo nepravedno bombardovanje Srbije.Medjutim,u pravu ste kad kazete da o svemu tome treba pisati i objasnjavati narodu.
Ipak,veliki dio naroda pod bombardovanjem podrazumijeva:- da su nam to neprijatelji,da su nam ubijali djecu i nevine ljude,da su nam unistili ekonomiju ek.sankcijama,a onda bombardovanjem.-Dalje,zbog toga je pao zivotni standard,a mnogi ljudi su ostali bez posla.To narod zna,iako se ne zna,mozda,strucno izraziti o svim pogubnostima toga bombardovanja kao sto vi znate.A sada,koji su argumenti za ulazak ili neulazak u NATO.Odlicno ste konstatovali da ulazak u NATO olaksava rasparcavanje Srbije.Dalje,
-Hoce li Srbi morati ratovati za NATO?
-Hoce li Srbija postati meta ruskih raketa u eventualnom ratu?
-Hoce li se narodu povecati zivotni standard i koliko?
-Hoce li se otvoriti i koliko novih radnih mjesta?
-Hoce li doci nove investicije u privredu i koliko?
-Hoce li taj NATO platiti stetu za sankcije i bombardovanje?
-Hoce li se zatvarati domace fabrike vojne opreme i cije ce se naoruzanje morati kupovati?(Jedan bugarski general kaze da im je NATO zatvorio fabrike oruzja i Bugarska je prestala izvoziti isto,a dupli gubitak je nastao kada su morali kupiti americko oruzje).
-Da li ce Srbija platiti njihove nove baze ili adaptaciju starih kao sto su platili Bugari i Rumuni?
Dakle,oni proNATO-vci,nemaju odgovor ni na jedno postavljeno pitanje,jer bi ih do sada iznijeli,a ja ne vidim koje su to konkretne stvari iznijeli u korist clanstva u NATO-paktu.Vi ih niste iznijeli.A te pro-NATO-vce mozete ubijediti u suprotno samo ako im date vise novca nego sto su od onih prvih dobili,i nikako drukcije.Njihovi argumenti su novac i mrznja prema Srbiji,a ne razumijevanje pojmova.
I vi ste ranije bili atlantista zahvaljujuci slabim argumentima protiv NATO-a?Ne razumijem.To se meni nije moglo dogoditi,ni prije a ni kasnije.
Preporuke:
0
0
8 subota, 11 decembar 2010 14:05
Nenad Pivaš
Poštovani Danilo, naravno da ulazak u NATO može da ima i drugih negativnih posledica, ali mislim da je teritorijalni integritet zemlje ipak najbitniji. To mi je bilo pod brojem jedan i dok sam podržavao članstvo u NATO-u, već tada sam bio svestan da nam je alijansa veoma nenaklonjena, ali sam bio ubeđen da ulaskom u istu prestaje dalja dezintegracija Srbije. „Zašto bi oni destabilizovali zemlju koja za njih ratuje u Iraku i Avganistanu?“ to je otprilike bilo moje razmišljanje tada. Međutim, to razmišljanje je proizilazilo iz moje pogrešne pretpostavke da se Vašington prema nama odnosi na ovaj način zato što kažnjava one koje smatra nepouzdanima i neposlušnima. Na svu sreću, kako sam sklon preispitivanju sopstvenih stavova, uvideo sam da stvari stoje drugačije. Amerika u ovom regionu ima interes koji najbolje opisuje krilatica „Slaba Srbija – stabilan zapadni Balkan“ što znači da joj usitnjavanje naše zemlje odgovara bez obzira kakvo je spoljnopolitičko opredeljenje Beograda. Kako je NATO pre svega savez u kome glavnu reč vode Sjedinjene Države logično da on ni u kojim okolnostima neće štititi naš interes zato što je on trenutno suprotstavljen američkom.

I na kraju, u pravu ste kada kažete da ni ja ni drugi ne možemo ubediti Čedu Jovanovića, Vuka Draškovića, Nenada Čanka i slične da promene stav po pitanju NATO-a bez obzira da li imamo jake ili slabe argumente. Ali meni to uopšte nije bila namera, ja se obraćam običnim ljudima koji smatraju da je ulazak u NATO dobar za Srbiju, dakle našim poštenim učiteljima, lekarima, studentima, penzionerima i ostalima koji svojoj zemlji žele sve najbolje ali kojima potsećanje na bombardovanje ipak nije dovoljno da promene stav. Možda vi verujete da takvih nema ali ja sam ubeđen u suprotno, uostalom i sam sam bio jedan od njih.
Preporuke:
0
0
9 subota, 11 decembar 2010 14:48
razumni patriota
Razlozi protiv ulaska u NATO navedeni u autorskom tekstu i u komentaru @ Danila prilicno su iscrpni i
jasni.
Sto se tice ocuvanja teritorije treba obratiti paznju na podatak, koji nema direktne veze sa NATO paktom, a to je da region !? grada Kragujevca ima svoju kancelariju u Briselu pri EU i svog predstavnika u toj kancelariji koji, odnosno koja (radi se o mladoj zeni), "ordinira", ne znam u kom smeru i u ciju korist. To cak nije ni vazno; vazno je da je to regionalno kancelarija. Do pre mesec dana gostoprimstvo je pruzala drzavna kancelarija Ceske pri EU.
Rasarcavanje Srbije se nastavlja: NATO, EU, a mi posmatramo i ne znamo sta se dogadja....
Preporuke:
0
0
10 subota, 11 decembar 2010 14:59
razumni patriota 2
Predstavnica grada Kragujevca pri EU, zove se Borka Tomic. Zavrsila je engleski jezik na Filoloskom fakultetu u Beogradu, a potom master u Briselu (ne znam koje orijentacije i o cijem trosku)
Preporuke:
0
0
11 subota, 11 decembar 2010 20:24
Miloš Đukanović
Pozdrav svima! Ja bih pre svega stavio u prvi plan bombardovanje naše zemlje od strane tog istog nato pakta 1999. godine! To treba da bude ključni argument za neulazak u tu organizaciju!
Ali, sve u svemu, mislim da je članak dobar, i da se autor trudio da da što bolje argumente zašto Srbija ne treba tamo da pristupi!

Iskreno se nadam da će Nenad napisati još članaka, i da će ih NSPM objaviti.
Preporuke:
0
0
12 nedelja, 12 decembar 2010 05:42
Milan Damjanac
Krajnje interesantan članak koji problem pristupanja NATO paktu posmatra iz jednog novog ugla. Sve čestitke autoru.
Preporuke:
0
0
13 nedelja, 12 decembar 2010 10:24
Odbrana i poslednji dani
To da ćemo ulaskom u NATO izbeći dalja ratovanja nije empirijski dokazano. Grčka i Turska su u paktu, pa su se nekoliko puta sukobile na Kipru.Jedan od tih sukoba izbio je 1974.g kada je Turska izvršila ilegalnu invaziju Kipra i etnički očistila Grke sa severnog dela ostrva.Iste godine kada je u bivšoj državi Josip Broz izdiktirao po Srbe katastrofalan Ustav. Puka slučajnost. Da me ne bi pogrešno shvatili oni koji napadaju teoretičare zavere.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner